dilluns, 17 de setembre del 2007

22) Acta de la reunió UNP -Unió Nacional de Progrés-

Data: 11 de setembre 2007
Hora entrada: 21h00
Hora sortida: 03h00
Duració: 6 hores
Lloc: Hotel Eureka (Escaldes-Engordany)
(Principat d’Andorra)
(entre els assistents hi havia: Tomàs Pascual Casabosch, Àngels Ramirez Molina, Mateu Torrente Alberich, Joan Lluís Ayala Diaz, Stéphane Berteil, Andreu Cachafeiro Vidal...)

Ordre del dia:

1) Lectura i aprovació del Acta anterior.
2) Continuar amb l’elaboració del Butlletí informatiu.
3) Signatura d’acceptació de nous afiliats.
4) Revisar els documents del Decret de Govern.
5) Revisar els documents del contracte publicitari a la guia del STA.
6) Continuar prepararan el Congrés.
7) Organització de les rodes de visites a col·lectius.
8) Revisar els darrers punts del programa Polític.
9) Decidir quins Portaveus s’ocuparan dels mitjans de comunicació.

Resultats:

1) Queda aprovada l’acta anterior.
2) És treballa en el contingut del Butlletí informatiu.
3) És revisen i aproven les darreres sol·licituds d’ingrés, ja que compleixen els requisits establerts.
4) Queden revisats i acceptats tals documents.
5) S’aprova la contractació publicitària a la guia del STA.
6) Es continua treballant en l’organització del Congrés i s’aprova una de les dues ofertes del sopar bufet.
7) Es decideix quines persones s’ocuparan de la roda de reunions.
8) És continua treballant en el nostre Programa Polític, i s’acorda entregar a la nostra advocada els deu primers punts per a la revisió jurídica.
9) Els portaveus Tomàs Pascual Casabosch, Àngels Ramirez Molina i Joan Lluís Ayala Diaz seran els responsables de dialogar amb els mitjans de comunicació.

Junta constitutiva UNP
-Unió Nacional de Progrés-
Av. Carlemany 36 Hotel Eureka AD700 Escaldes-Engordany (Principat d’Andorra)
Correspondència: Apartat de Correus Esp 2025 AD555 Andorra la Vella
Telf.: / Fax: (+376) 821 149
www.unionacionaldeprogres.com
unp@unionacionaldeprogres.com

302 comentaris:

1 – 200 de 302   Més nou›   El més recent»
Unió Nacional de Progrés UNP ha dit...

Hola,

adjuntem Acta de la reunió de data 11/9/2007.

Quedem a la vostra disposició per a qualsevol informació complementaria.

Salutacions cordials,

Junta constitutiva UNP
-Unió Nacional de Progrés-
Av. Carlemany 36 Hotel Eureka AD700 Escaldes-Engordany (Principat d’Andorra)
Correspondència: Apartat de Correus Esp 2025 AD555 Andorra la Vella
Telf.: / Fax: (+376) 821 149
www.unionacionaldeprogres.com
unp@unionacionaldeprogres.com

Escaldes-Engordany, a 17 setembre 2007

Unió Nacional de Progrés UNP ha dit...

S’adjunta l’històric dels comentaris dels Posts del PCA/UNP.

Post Presentació PCA = 579.-
1a Acta = 102.-
2a Acta = 155.-
3a Acta = 136.-
4a Acta = 102.-
5a Acta = 128.-
6a Acta = 156.-
7a Acta = 130.-
8a Acta = 210.-
9a Acta = 212.-
10è Acta = 318.-
11a Acta = 287.-
12a Acta = 406.-
13a Acta = 231.-
14a Acta = 507.-
15a Acta = 211.-
16a Acta = 118.-
17a Acta = 125.-
18a Acta = 361.-
19a Acta = 702.-
20a Acta = 201.-
21a Acta = 301.-

Total comentaris = 5.678.-

Unió Nacional de Progrés UNP ha dit...

UNP -Unió Nacional de Progrés- te ha enviado un vínculo a un blog:

Nou Post: Acta 22

Blog: Unió Nacional de Progrés
Entrada: 22) Acta de la reunió UNP -Unió Nacional de Progrés-
Vínculo: http://unionacionaldeprogres.blogspot.com/2007/09/22-acta-de-la-reuni-unp-uni-nacional-de.html

--
Asistido por Blogger
http://www.blogger.com/

Anònim ha dit...

Felicitats UNP, aneu per bon camí

Anònim ha dit...

Uns salaris mitjans que van de 3.714 a 1.024 euros
L'estudi 'Andorra 2006' estableix que els andorrans tenen un sou mitjà de 1.722 euros

(Qui fa aquests estudis i diu tals mentides?, es per no contracta-los mai a la vida..)

Anònim ha dit...

Retrobament amb la columna de sempre
• Una de les feines més dolces del periodisme és aquest contacte directe amb el lector

JOSEP ANTON
Rosell Pujol

(Sobretot la teva columna Rossell!, les tens classificades en dues classes..; la del peloteo incondicional als Liberals per assegurar-te la plaça als teus rollos ratllants a Rtva que ningú mirará, i la de copiar/pegar d'articles internacionals, amanits a "l'andorrana" i publicats al Periòdic i signats amb el teu nom!!)

Anònim ha dit...

CONGRÉS DE LA FORMACIÓ ECOSOCIALISTA

Els Verds confirmen candidatures i defensen "un altre estil de política"
• Pozo, Samper i Escoda seran els números u amb vista a les comunals

• Els comitès locals seran els encarregats d'escollir la resta de les llistes electorals

(Si arriben a sumar la gent adequada per realment presentar candidatura, es valorará positivament.., esperarem a la realitat per veure si s'ha de felicitar o es simplement una estrategia d'aparador més com d'altres vegades.., encara que pocs cartutxos queden per "disparar" tan fort.."

Anònim ha dit...

REPORTATGE

Uns salaris mitjans que van de 3.714 a 1.024 euros
• L'estudi 'Andorra 2006' estableix que els andorrans tenen un sou mitjà de 1.722 euros

(JA Ja ja i JA!)

Anònim ha dit...

La Batllia designa gestors per als béns de la família Rebés

(Quan cobrara de comissió el Batlle de torn..?)

Anònim ha dit...

ENTREVISTA A ROSER BASTIDA

“Tenim molt bona col·laboració amb Espanya per poder tirar endavant l’acord”

AmplieuLa ministra d’Educació analitza l’inici de curs i la gran novetat de la selectivitat andorrana. Bastida assegura que l’homologació de la prova a Espanya perquè els estudiants del país accedeixin directament a les universitats veïnes no corre perill perquè hi ha bona sintonia amb les autoritats espanyoles.

(I ha "tanta" bona sintonia que no homologuen ni certes carreres andorranes..)

Anònim ha dit...

ja està tot decidit

Anònim ha dit...

Avui comença el vertader tret de sortida del curs polític.
Aviat sorpresa UNP? O be haurem d'esperar el 2009?

Anònim ha dit...

14:02 , jo m'hi cago amb les "aportacions innovadores" dels Verds.. Proposar nacionalitat a 10 anys sense tenir en compte que els indigens son minoria amb el perill d'extinció que això comporta obeeix nomes a una sola manera de fer propostes, la ignorancia i el voler arribar al poder amb propostes impopulars

Anònim ha dit...

M'haveu robado lo nomme UNP.
Us denunciaré al capo do governo.
Ja us vale, homme!
tan areladuos que echtamos i agora nos roban la nostra lidentidade andorana. No ech derecho.

Anònim ha dit...

Quina pena que la foto dels Verds sigui a la taula presidencial (3 persones), ens hem quedat amb ganes de veure la foto de la resta d'afiliats a les escaroles, hauran superat les 10 persones..?

Anònim ha dit...

Els verds poden aportar més que tu

Anònim ha dit...

No us perdeu la Tribuna del company Joan Ayala al BONDIA!

Anònim ha dit...

Visca el Comú d'Escaldes fa dos mesoss q vam fer una queixa i ancara sense resposta aupa les eleccions

Anònim ha dit...

Felicitats Robert!!!

Anònim ha dit...

"Pintat i el Govern ajuden l'aristocràcia del diner"


(I tu Bartumeu ajudes als Cierco de BPA a blanquejar calés..)

Anònim ha dit...

Si la "sorpresa" als pressupostos del Estat del Pintat es volguer hipotecar al Govern al seu banc amb les obres publiques dels seus "amics", aquest tio es més perillos del que aparenta i més poc tonto del que sembla a favor dels bancs (sobretot del seu)

Anònim ha dit...

al menys els Verds NO es venen com els Ex-Rd, CDA/Segle 19, els RD, PLA i PS

Anònim ha dit...

Aquests del grup Rocafort a part de tontos son uns venuts

Anònim ha dit...

Ondia, el Gabriel Ubach del USDA va anar a França el dia 14 a parlar de "treballadors" amb una camisa Lacoste

Anònim ha dit...

14:39 , a la pagina 6 del Periòdic son 9 verds, i 4 no son andorrans

Anònim ha dit...

Aquesta "estudiant Marta Sabater" no sera la filla del directiu Sabater de Andbanc?

Anònim ha dit...

Hola UNP:
-La carta publicada al BONDIA per el secretari d'organització de l'UNP. Joan Ayala, creara molta reflexió i ojala els lectors es crein una critica constructiva.
Me sembla fenomenal!!

Anònim ha dit...

-----------------------------------
BON DIA

TRIBUNA
Joan Lluís Ayala Díaz
Secretari d´Organització de la UNP

-Durant els darrers 60 anys, Andorra ha anat creant un tipus de societat atípica. Passar d’una població autòctona de poc més de 5.000 habitants a una altra de 80.000 i composta per persones de diversos orígens, suposa la formació d’una societat amb moltes especificitats. Tot i així, tots ens sentim d’aquest poble (no hem d’oblidar que som poble), i entre tots hem de lluitar per resoldre els problemes de bona part de la societat andorrana actual.

Aquest fet no implica renunciar als orígens, ans al contrari, sentir-se orgullós de les arrels no és obstacle per diferenciar que Andorra és un país amb anys d’antiguitat i que no és un “Oest” a Europa. Val a dir que conèixer les seves institucions i la seva història és un deure que ens ajudarà a comprendre el
trànsit fins a l´Andorra actual. Aleshores tots hem de formar part de la col•lectivitat i intentar crear un únic tipus de societat.

Per tot això, és necessari la implicació social per a poder canviar i millorar els aspectes negatius del país. Queixar-se dins un bar i dir que sempre manen els mateixos no farà canviar Andorra. Crec que amb voluntat és possible, i la política és el mitjà per combatre els mals i defectes de la societat.

També crec en les institucions i l’evolució. El problema d´Andorra no està en les institucions i el model d’Estat. La Constitució és el mitjà que s’ha de desplegar i fer complir. Fer complir la llei ens portarà a intentar posar fi a les injustícies. A tots aquells que plantegen canvis revolucionaris, jo els pregunto:

-Quina responsabilitat tenen els coprínceps dels problemes de l’habitatge a Andorra?

-És el bisbe el culpable de la degradació mediambiental del nostre país?

-El senyor Sarkozy té alguna cosa a veure amb el fet que els nostres polítics no s’entenguin?

Els mals els hem de mirar dintre de casa i no justificar-los en la figura dels Caps d Estat, que no hem d’oblidar que han estat el miracle de la independència d´Andorra dintre dels estats moderns. Penso que abans de plantejar certs aspectes que dubto que siguin eficients hauríem de lluitar des de dintre, i segurament aquest serà el millor camí. La integració està relacionada amb el benestar social. Si les persones que viuen en aquest país hi viuen en bones condicions, segur que certs temes passaran a segon terme.

Tenim els mitjans, falta la voluntat. Penseu-hi, segur que és possible.
-----------------------------------

Anònim ha dit...

-Et confirmo que Marta Sabater és la filla de la má dreta del Manel Cerqueda.

Anònim ha dit...

Felicito al Joan Ayala de Unp per el seu escrit al BonDia

Anònim ha dit...

sí al BONDIA , està bé l'escrit del Ayala, aixi es començen a posicionar els de la UNP que estaven molt callats

Anònim ha dit...

Encara no heu copiat els comentaris que fan de vosaltres al tamarro? Que lents que sou!

Anònim ha dit...

17:45 , segurament deus ser el mateix que els fa fen-te passar per multiples personalitats, al amteix que els copiaras aqui per fer veure que algú de la UNP ho fa, vinga va que tardes massa

Anònim ha dit...

Comentaris sobre l'article del Sr. Ayala al BonDia:
1- Ja era hora que us posicioneu amb la marca UNP.
2- Article massa genèric i "bona gent".
3- Article farcit d'evidències.
4- Vocabulari pobre.
5- Semàntica feble.
6- Grammàtica "justeta".
7- Ritme inexistent.
8- Es dedica a disculpar els coprínceps de cop i volta sense haver-hi un pressumpte atac.
9- Article sense fons i per a nens de dotze anys.
10-Bones intencions.

Resultat 2/10 (Molt fluix, ha de millorar per assolir la graduació)

Anònim ha dit...

o meu carrinho tene mais cabalos que lo tuo e cone bilaterale eo vole subvencionare per a marchare a Viana do Castelo a verano venidero cone gasolina noventa i oito. Podere o goberno da Casa davall pagare cinco chenta perchento ?

Anònim ha dit...

Confirmat llista Escaldes TMP:
1 independent ex-PLA de 5 dies
2 independent
3 carnet PLA estripat
4 carnet PLA estripat
5 UNP
6 independent molt independent
7 PLA
8 independent light
------

Anònim ha dit...

Brakovanavitch Gotigrado, krasnavolovanya alejanovich ochichornia Filomatic.

Anònim ha dit...

Hola, soc la Meri, 11 anys.
Sabeu si amb els Verds podré votar, fumar porros, plantar esqueroles, follar com una boja, casar-me amb una tia i tenir fills amb ella ?

Anònim ha dit...

A 18.46

1 Antoni Marti
2 Montserrat Capdevila
3 Meritxell Sangra
4 Pere Moles
5 Trinitat Marin
6 Un Jueu
7 Joaquim Tomas
8 un super independent (porta barba)
9 Esbart Santa Anna o Tavi Font
10 no es electe
11 no es electe
12 no es electe
Suplents: Qualsevol per exemple
Gerard Rieger
Carmen Besoli
Francesc Zamora

Les apostes estan obertes, no hem penso enganyar de gaire. El temps u dira

Anònim ha dit...

6 Un Jueu ?
Pots especificar ?

Anònim ha dit...

18:28 , et recordo que el Sr. Pascual va fer uns articles contra el Marquet i va guanyar la batalla de llarg, un d'ells anava firmat per Plataforma UNP.
Es nota que no ets "independent" amb les teves puntuacions però s'agrairia una miqueta més de justicia.

Anònim ha dit...

SCOLTA BOLCHEVIC, ETS UNA MICA MES XULO QUE EL GILA I ELAS DEL S.T.A

Anònim ha dit...

Orella Electronica de les 18:46

sobre el número 5 de la teva suposada llista; quina persona i cartera seria per la UNP segons tu ??

AMP:

5 UNP

Anònim ha dit...

ESTE....ESTOS PORRONCHOS,SE CREEN LOS AMOS Y NO SABEN QUE LOS ARGENTINOS NOS LOS VAMOS A COMER CON PAPAS Y YUCA,POR ESO TENEMOS PASAPORTE ITALIANO,JAJAJAJA.PRONTO EL 4LATERAL,TODOS VENIMOS DE FAMILIA SICILIANA

Anònim ha dit...

Hola, em vull comprar una orella electronica, algu em pot informar una mica de que va l´´ invent.es que treballo amb l´orella de vang-gooh i m´aniria molt be

Anònim ha dit...

La filla de la nostra companya Rosa de la futura Comissió de Garanties ja ha nascut!!

Anònim ha dit...

osti!! pecat.heu posat a la santissima trinitat de nº5,k dira lo papaaaaa.

Anònim ha dit...

s.t.a.f.a. sí tens raó més que ell però no tant graciós, llàstima

Anònim ha dit...

i aquest joaquim tomas, es potser fill d´un cardenal,o be d´aquell estafador dels carnets de cunduir???

Anònim ha dit...

19:26, ves a l'edifici administratiu de l'obac i demana per la màsquina israëliana i que t'ensenyin l'evolució 2 de l'Orella Global.

Anònim ha dit...

gracies eva lem

Anònim ha dit...

observador, ho sento per la nota però no hi ha més! l'article és molt fluix, pedant i exclusivista (de únic pensament) tirant a fatxa. Intenteu-ho de nou, "sigan jugando"

Anònim ha dit...

No hi ha de què, Ludwig

Anònim ha dit...

es que a canillo tb hi ha un orellut al comu,pensaba que no fos de l´orella electronica tb.

Anònim ha dit...

Qué passa? Que la Eva Lem te una Orella electrònica ?

Anònim ha dit...

Vigila Ludwig que aquest orellut del Comú de Canillo, tinc entès que era policia i igual treballava a l'edifici administratiu de l'Obac

Anònim ha dit...

I, LA EVA LEARN . EMERITE. MERHANDAISING, TE ORELLES TB

Anònim ha dit...

19:40,
Eva = Lem (Learning Emerite Merchandising) = Orella Global
Vigileu amb aquest Holding d'investigació, son molt bons!

Anònim ha dit...

CRASO ERROR.L´UTIM LLOC VA SER A ON ARA HI HA CONTROLS,EZZQUE!!!

Anònim ha dit...

La Eva soc jo i diuen que estic molt bona. De fet ho estic

Anònim ha dit...

Eva, em dones el teu núm. de telef.? (amb clau LEM, és clar!)

Anònim ha dit...

EVA, ALEM??

Anònim ha dit...

dumbo, especifica

Anònim ha dit...

Per si algu te algun dubte, que busqui a la pag del you tube, i busqueu el treball de l´agencia l.e.ma tot el mon i en documental.posar learning al buscador alli l´esperem,gracies

Anònim ha dit...

eva, quan quedem? veg que estas interessada.se elteu mobil i on ets ara.

Anònim ha dit...

SI, SI AL YOU TUBE, CLIQUEU LEARNING JAPANESE ENGLISH.LLI VEUREU LA VERITAT

Anònim ha dit...

dumbo truca'm doncs

Anònim ha dit...

Heu vist a la meva iaia Arnaldeta?

Anònim ha dit...

en argentina hemos montado una sucursal de LEM

Anònim ha dit...

si es para luchar contra los porronxos,me hago socio ahora de la l.e.m esa.cuanto e la cuota??

Anònim ha dit...

per saber mes. busqueu tambe el primer documental EMERITE del you tube.i sabreu com treballa la nostra agencia.

Anònim ha dit...

Anònim dijo...
òndia avui al bon dia un tal joan ayala defensant els coprinceps

Anònim ha dit...

Anònim dijo...
Els verds segueixen enganyant amb la seva campanya mediatica. L'ùnic que els interessa és sortir als diaris per donarse una importancia que no tenen, igual igual que els pascualins.

Anònim ha dit...

Anònim dijo...
5:14, els pascualins son 4 amargatsi el pascual. Ara de rebombori en fan molt. Pero ni per aquestes eleccions, ni a les properes. Aquestos acabaran pactan amb ex-PLAtetics per refundar un partit d'extrema dreta.

Anònim ha dit...

Anònim dijo...
Personalment em fà por el discurs gairebé fanatico-religios de l'UNP com el que he llegit avui al bondia que posa als coprinceps com figures salvadores, per sobre del bé i del mal. Tenia dubtes fins avui sobre ells però m'els han despejat.

Anònim ha dit...

tomaspascual dijo...
agafa la ploma i contesta al Joan de UNP, en comptes de fer-te passar des de l'anonimat per multiples personalitats, GILIPOLLES!!!

Anònim ha dit...

Anònim dijo...
seré més educat que tu. No entenc perquè em dius de contestar al Sr. Ayala, dono la meva opinió sobre el seu article i els sentiments que m'ha provocat com tinc tota la llibertat de fer-ho. No necessito escriure al bondia per fer-ho. Si el Sr. Ayala donès arguments per replicar, potser ho faria, però no hi ha cap argument a debatre en el seu escrit que consisteix en un seguit d'opinions subjectives, suposo que representatives de les posicions del UNP ja que signa com tal. Reitero que discursos com el del Sr. Ayala em provoquen por pel fanatisme irracional que desprenen. No puc sinó enrecordarme del franquisme o del nazisme on també és promovia l'adoració dels liders sense questionarse les seves actuacions. No pensava que l'UNP fos aixì per molt que al blog havia llegit al tamarro i d'altres dient que ereu la extrema dreta. Al final el temps sembla que els hi dona la raó.

Anònim ha dit...

Tamarroman dijo...
Amic anonim,

No crec que el Joan Ayala planteji en el seu article al Bondia cap adoració als coprinceps, pero si al sistema dels coprinceps. De tota manera, comparteixo el teu neguit. El que m'inquieta mes a mi del article son frases com "Aleshores tots hem de formar part de la col•lectivitat i intentar crear un únic tipus de societat." que semblen dir que nomes hi ha un tipus de societat valid, el que ells defensen.

Tambe es inquietant que parlin d'evolucio i en canvi no vulguin replantejarse el sistema dels coprinceps i titllin els que ho fan de revolucionaris. Crec que es un debat que tard o d'hora s'haura de plantejar sense ser revolucionari.

Finalment dir que si tothom viu be, aleshores no hi ha d'haver debar sobre el model de pais em sembla tambe una opinio despreciable. Viure be no pot implicar que s'hagi d'acallar la critica o el debat en aquests temes. Aixo nomes pot ser propri de gent que busca eliminar la llibertat de pensament si al mateix temps s'aconsegueix un "benestar social" i amb aixo si que tens rao que s'assembla als plantejaments feixistes.

Anònim ha dit...

Anònim dijo...
Tamarro, NO vas entendre ni una linia del informe de la CASS de la UNP, encara menys l'escrit del Ayala, ets un GIPIPOLLES!!

Anònim ha dit...

Tamarroman dijo...
Amic anonim,

M'encanten els arguments que utilitzes que es limiten a insultarme. Son d'una riquesa excepcional ja que l'has utilitzat tambe per qualificar un altre comentarista. A tots els que tenen una opinio contraria a la teva els hi dius el mateix? perque si es el cas els debats amb tu deuen ser d'una brevetat absoluta. Si ets representatiu dels UNP es realment preocupant.

Anònim ha dit...

Anònim dijo...
Jo només se que la frase del agafa una ploma i contesta, és tipica de cert personatge cada cop que algú rebat els seus articles.

També sol dir la paraula collons o que no tens collons sense parar. ¿Oi que si, Flanagan?

Anònim ha dit...

Anònim dijo...
El primer article que publiqueu, us debaten i no sabeu aguantar la pressió. Començeu malament!

Anònim ha dit...

casper dijo...
AQUEST AYALA,NO SERA PAS UN FUTBOLISTE SUDACA DE L´ATLETICO DE MADRIÇ D ANTAÑO , AMB EL BECERRA I OTROS ECUACES???(QUE MES VOLDRIES QUE ESCRIURE COM ELL JUGAVA A UTBOL)LO DOLENT S QUE EL TEU GERMA COM QUE ES DEL PS JUGA AMB LA SELECCIO PER DICTAMEN DEL PROFESSOR ASPIRINO , PERQUE ELL TB HO ES.LA FEDERACIO DEL BARTUMEU, VAYA CATXONDEOS MONTEN.VALDRIE MES QUE ES QUEDESSIN A CASA.

Anònim ha dit...

22:19 , si tu ets el Tomàs Pascual jo sóc el rei d'Espanya

Anònim ha dit...

L'article al BONDIA del Ayala està bé, fins aqui ok, pero hi ha una cosa que m'estranya. El vostre lider te l'ha deixat publicar Sr. Ayala?, perquè et puc assegurar que quan estava al Pla estava completament en contra dels coprinceps, de fet els volia jubiliar i deixar-lis un record historic, cosa qeu estic d'acord amb ell..

Anònim ha dit...

22:23 , et puc assegurar que ningú de la UNP ha contestat a ni un sol ridicul "comentari", a part d'aquest. Podeu dir el que vulgueu, sou escoria i l'unic lloc on teniu veu es als blocs d'internet i com anonims. A la vida real sou uns desgraciadets acomplexats.
Que a gust dormiré aquesta nit...Zzzz...

Anònim ha dit...

Anònim dijo...
Tomàs,
Es diu gilipolles, no gipipolles.

Anònim ha dit...

tomaspasqual dijo...
10:50 PM , ja ho se, ho he fet expresament per no insultar

Anònim ha dit...

ei Tomàs !, a veure si publiques algun super-article a nom de la UNP , aixi quedara tot més clar Bon rollo :)

Anònim ha dit...

Això del referendum, que proposa el parent cònsol Pintat/delPintat fa més que riure, només s'ho poden creure els tontaines de la "plataforma" Rocafort i la Anna Riberaygua

Anònim ha dit...

algú podria dir algo sobre la borsa "social" d'habitatge, esta feta per enriquir als propietaris assegurant-lis cobrar el robatori mensual del lloguer.
Per cert, he observat que la majoria de propietaris que abusen del preu son socialistes..

Anònim ha dit...

Avui a El Pais hi ha un article titulat ‘El blog que mueve las masas’, de contingut polític, d’un humorista italià anomenat Beppe Grillo. A banda del fet que aquest personatge és força estrany, ha aconseguit despertar la conciència política dels ciutadans italians, farts de tanta corrupció i ineficiència dels seus polítics. Té un èxit increible: 100.000 entrades diàries.

He entrat al seu blog i no s’hi admet el següent:

1. Els missatges sense direcció de correu electrònic

2. Missatges anònims

3. Missatges publicitaris

4. Missatges amb llenguatges ofensius

5. Missatges amb llenguatge obscè

6. Missatges amb contingut racista o sexista

7. Missatges el contingut dels quals constitueixin una violació de la llei italiana

A més, el propietari del blog pot esborrar missatges en qualsevol moment i per qualsevol raó i la extensió màxima dels missatges no pot superar els 2000 caracters.

Anònim ha dit...

Els Coprinceps costen a l'Estat andorrà gairebé un milió d'euros anuals.., val la pena?, el debat segur que sí..

Anònim ha dit...

Bona nit, us voldria fer una reflexió sobre tota aquesta polèmica dels alèrgics i intolerants alimentaris. Resulta que al principi eren moltíssims però quan s'ho han mirat bé, la "superllista" ha quedat en una quarantena de al·lèrgics al gluten, lactosa i intol·lerants varis. En resum, que la majoria eren cuentistes amb certificat mèdic. A mi em sembla molt bé que un col·lectiu s'uneixi per defensar els seus interessos però no que perjudiqui els altres. M'explicaré. El cost d'aquests menús especials és més car que els menús normals. Els nens tenen la opció de menjar a casa, portar-se el dinar o menjar el menú especial. És més car perquè els ingredients són més cars. Ara es proposa que TOTS ELS PARES, ja tinguin fills intolerants o no, paguin 2 o 3 euros més per cobrir els preus d'aquests menús i és aquí quan jo no hi estic d'acord. Perquè?

1.- Tots tenim nens amb necessitats especials: pells atòpiques, logopedes, ferros a les dents, ulleres, psicòlegs, obesitats, reforç acadèmic... Cada nen té unes característiques diferents i no anem demanant a ningú que ens cobreixi el sobrecost que aixó ens suposa. Si entrem en aquesta línia, això no s'acabarà mai!

2.- No tots els nens amb problemes alimentaris necessiten que la resta de pares els subvencionin el menú.

3.- hi ha pares amb dificultats econòmiques, tinguin o no fills amb necessitats especials (trobeu just que families amb necessitats econòmiques subvencionin menús de fills de directius que el cap de setmana aniran tranquilament a esquiar amb el club, per exemple?)

Em sembla molt bé pagar més diners perquè es destinin a fins socials i a pagar menús dels que no els poden pagar, ja siguin menús normals, menús de dieta o menús de intolerants. El que no em sembla bé és que sota la bandera de la discriminació els que acabin discriminats siguin els nens "normals". Ara resulta que ens entossudim a que uns nens que de fet, són diferents, no ho siguin.
O què dirien els de l'associació de intolerants algú pretén que paguin les cremes especials d'un infant "amb possibles" o les dues sessions de logopeda setmanal del fill d'un directiu?

M'agradaria saber la vostra opinió

Anònim ha dit...

Lauredià,
El grup Rocafort, en realitat, son liberalets que volen quedar bé.

Anònim ha dit...

bon dia 23:43; el teu comentari fa reflexionar molt.
La veritat es que a simple vista tot sembla fàcil ja que un problema en concret es menciona de forma generica.
QUan un es posa a intentar buscar solucions resulta que es tot tan complexe que la dificultat s'incrementa.
Això es una mica com lo de la sanitat. Els fills dels milionaris tindrien de tenir la sanitat gratuita?, socialment NO pero humanament Sí, francament, no se que pensarà la Unp oficilament del tema que exposes, res es fàcil..

Anònim ha dit...

ELECCIONS COMUNALS
PLA i CDA, a punt d'arribar a un acord a la capital

(El fastigós acord es va realitzar per no dissoldre el Consell General, tot lo d'ara són parxes..)

Anònim ha dit...

ELECCIONS COMUNALS

El PS confirma que presentarà López com a candidat a la Massana

(Tot el que sigui per fotre fora al Camp, i companyia està bé..)

Anònim ha dit...

ELECCIONS COMUNALS

PLA i CDA, a punt d'arribar a un acord a la capital

(Que ja esta l'acordddd!!)

Anònim ha dit...

SENTÈNCIES

El TS tomba el recurs de Marsol en la demanda d'informació

(Una altra prova de la "raó" que creuen tenir els 4 liberals que queden en peu..)

Anònim ha dit...

COMUNITAT DE TREBALL DELS PIRINEUS

Mateu, a París per tractar l'ingrés d'Andorra al CCTP

(Enviant a aquesta payasa, una altra vegada ens toca a Andorra fer el ridicul internacional imparable)

Anònim ha dit...

LA PRECAMPANYA

Rosa Ferrer i Ton Armengol es perfilen com a caps de l’Alternativa a la capital

(El Ton Armengol una mica passat de moda pero bona persona)

Anònim ha dit...

Comunals 2007

López obre un diàleg per incorporar independents

(Aquestos del PS igualets igualitos que els Liberals.., només canvien les sigles.., sortiriem dels foc per anar a les brases..)

Anònim ha dit...

Tomàs 22:51 (17/09), no sé si has dormit be, t'ho desitjo. En tot cas segur que sí ja que no deus tenir cap problema de consciència: No ets receptiu a cap idea que no sigui teva. Visca el diàleg, la tolerància i la democràcia!

Anònim ha dit...

10:30 de vident no en saps ni un pel, pero de gilipolles n'ets un rato nano!

Anònim ha dit...

Tomàs 10:32, m'estàs confirmant tot el que pense la gent de tu. Perquè no et presentes a les eleccions i t'adones de la teva representativitat i estima?
Ah, tens raó, de vident no en tinc rès però tu es que no saps ni insultar. De aixó també s'en aprèn, valent, que ets un valent del teclat!
Una última cosa: Aquesta nit tindràs molt a prop teu un "tapat".
A veure si el reconeixes, listorro!

Anònim ha dit...

11:22, vident no ets, estem d'acord, gilipolles superes el que pensava del teu "teclat".. , a part ets idiota, perque ni jo ni el que insinues es el Tomàs.
Lo de la estima al mencionat tu no en tens ni puta idea, i qui vulgui es presentara a les eleccions qui vulgui, i no per demostrar-te res a tu.
Trucam i et demostrare lo valent que soc, no t'atreviras a trucar-me IMBECIL COBARD!!
El que diu un anonim no te valor, i lo de "TAPAT" apren a parlar, a la vida deus ser un amargat.

Anònim ha dit...

10:30 ; 10:32 ; 11:22 ; 11:36 el mateix TROLL (poca feina tens nano)

Anònim ha dit...

11:22, com a minim algu de la Unp s'ha follat per el cul a la teva mare...
Oblida-ho home!, segur que hi va disfrutar moltissimmmmmm...mmm...

Anònim ha dit...

10:13 , el Ton Armengol del PS bona persona????, es un cacique soci-propietari de BSA i un embustero compulsiu!!

Anònim ha dit...

Qui sap algo sobre si els del PLA faran llista a Escaldes per putejar al Toni Marti o no?

Tothom esta molt callat. Nomes hi ha una persona que escriu en aquest blog que a escrit una possible llista que seria la del Toni Marti si es presenta.

Anònim ha dit...

aki hi haura sang

Anònim ha dit...

13:02, el PLA d'Escaldes no te personalitat, ni gent ni credibilitat per presentar ni UNA sola persona a llistes.
Tenir aquest problema a una ciutat com Escaldes-Engordany fa evident el simptoma de que el PLA està morint a marxes més que forçades.

Anònim ha dit...

11:22 Ah si que "llest"

Anònim ha dit...

Quina angunia veure la cara al Més Andorra del lladre estafador de pobres del Xavier Espot (ambaixador de CDA a dit pels Liberals per no dissoldre el Consell General amb la llei del pressupost)

Anònim ha dit...

com es nota a la pàg 6 del també Més Andorra que la "Consellera" a dit de la Massana Pallarés no ha obert un contenidor en la seva vida

Anònim ha dit...

El Manel Blasi va anar al despatx professional del Jaume Bartumeu del PS ha suplicar-li que el deixés repetir a les comunals, que sinó no podria pagar-se el xalet al costat del club de golf d'Aravell.
A canvi de votar i defensar tot el que el "gran amo i senyor" del caciquisme socialista andorrà de pago cregui convenient es van posar d'acord entre jueus judeistes.

Anònim ha dit...

El Jordi Tudó de RD segon a Escaldes?, fara com a tràmits de Govern que no esta MAI al seu lloc de treball???

Anònim ha dit...

És impressionant l'antisemitisme que és respira en aquest bloc com bons nazis que sou.

Anònim ha dit...

14:55; Visca el Barça!!!

Anònim ha dit...

14:55 ; si aqui som el que dius, al teu bloc Tamarro com a minim es la Torre de Babel

Anònim ha dit...

El Tomàs Pascual (per informació dels que diuen que escriu aqui), va arribar ahir nit de USA

Anònim ha dit...

15:19
i una merda

Anònim ha dit...

Confirmat!; la llista definitiva encara secreta d'Escaldes-Engordany!!
-----------------------------------
1 Antoni Marti (Ex-Pla/Independent)
2 Montserrat Capdevila (Independent)
3 Meritxell Sangra (PLA)
4 Pere Moles (PLA)
5 Trini Marin (PLA)
6 Eduard Lopez Mirmi (Ex-Pla/GIL)
7 Tomàs Pascual (UNP)
8 Joaquim Tomas (PLA)
9 Rafael Martin (PLA)
10 Joana Flores (PLA)
11 Enric Garcia (PLA)
12 Enric Castellet (Ex-Pla/GIL)
Suplents: (encara no decidits)
-
-
-
Apostes obertes...
-----------------------------------

Anònim ha dit...

ELLECCIONS DIU A 15:50

Les posicions 6-7 i 12 aposto lo que vulguis que NO.

Les posicions 10-11 potser

Anònim ha dit...

16:01 , i les altres?

Anònim ha dit...

16:01 No erque van a una llista de la unp ?

Anònim ha dit...

ELECCIONS DIU 16:07

Els altres si amb tota seguretat.

Anònim ha dit...

ELECCIONS DIU A 16:25

La UNP no estan preparats per fer una llista i menys per gestionar qualsevol parroquia.

Anònim ha dit...

nois, no en teniu ni puta idea.el toni tb es del gil.

Anònim ha dit...

15:50 ; amb tan PLA el Martí no obtindrá ni 100 vots.
Lo "d'estripar" el carnet Liberal per "l'independent" no s'ho ha cregut ni el mateix Cònsol.

Anònim ha dit...

tu, de sociata nomes tens el volant, perque el martell...no saps ni com s´agafa gilipolles

Anònim ha dit...

nomes digueu que ruqeries.es el pla o el marti que ha fet la nova avda carlemany,o potser el mr beal.aixo val mes vots que els que perdran els del ps d´andorra.

Anònim ha dit...

Sociata dels collons. Aquets 100 vots t´has confos,son els que li donen a ta mare cada vegada que se la follen, burro!!!!!!

Anònim ha dit...

11:36, ets fots un lio, suposo que els nervis t'han jugat una mala passada... Segons tu no ets el Tomàs i desprès dius que et truqui. Com vols que et truqui i a qui?, Tomàs que no vols confessar que ets el Tomàs?
Aclarat, nano, valent del teclat. O t'he d'anomenar "El nèrvios de acero" JA JA JA !!!

Anònim ha dit...

El frp,o FRACISCO RIBERA PAQUIRRI ES UN AGOSARAT,

Anònim ha dit...

17:40 Chapeau, ho has endivinat, em follava a la Pantoja, ara estic al purgatori (em va atropellar un toro de lydia)

Anònim ha dit...

frp2, ja sé qui ets. Vaja pista m'has donat!

Anònim ha dit...

DETECTIU,SI FOSSIS SOCI DE L´AGENCIA L.E.M,JA FARIE DES QUE HO SABRIES, NO N´APRENDREU MAI.

Anònim ha dit...

Que?? et va atropellar un toro de lydia,no serie pas cap lo adellach?

Anònim ha dit...

l'agència LEM son uns xuletes però s'ha de reconeixer que son els millors i es dediquen a temes de "mas altos vuelos". Jo soc més de temes domèstics.

Anònim ha dit...

Algu esta parlant malament de mi?

Anònim ha dit...

no

Anònim ha dit...

si,detectiu,pero aixi no aprendras mai a ballar

Anònim ha dit...

Ah! lo del you tube? Vale

Anònim ha dit...

saba,es note que ets agent nostre

Anònim ha dit...

Qué passa amb vueling, eh?

Anònim ha dit...

si però no li diguis a ningú, lem osaka japò

Anònim ha dit...

Heu vist a la lara per aqui

Anònim ha dit...

lem osaka japó, estic treballant amb un tema dels pareatges càthars, em pots donar un cop de mà, tu que estàs prop de la península d'Okinawa?

Anònim ha dit...

16:40 apart de GILIPOLLES ets un cobard "sabelotodo"

Anònim ha dit...

17:33 segurament el mateix "comentaire" l'has fet tu, idiota!

Anònim ha dit...

la lara va molt moderna amb un Mercedes MacLaren

Anònim ha dit...

UNP's., a veure si restringiu l'acces de comentaris al Bloc, que esteu donant veu a alguns indesitjables cobards que a la vida real estaran plens de complexos i carencies personals

Anònim ha dit...

17:33 , el Tomàs posar-se nervios per un comentari d'un bloc?, juas juas juas que me tronchooo de riureeeeee

Anònim ha dit...

TOMAS, NO T´EMPRENYIS,T´ESTAN TENTANT,HAS DE SR MES ELEGANT,COLLONS

Anònim ha dit...

18:08 = 18:09 (suposo)
La resposta és no (sense insultar-te i deixa el café que et posa molt nerviós)

Anònim ha dit...

Ostia, l'exèrcit dels UNP a la defensa del gran "gurú" (Mama por!). Es nota que ja heu plegat de treballar (estar al lloc de treball més ben dit), colla de funcionaris ganduls?

Anònim ha dit...

Charlye = perfil psicològic d'impotent (ata a tu nòvia! corre para casa)
Ja Ja Ja !

Anònim ha dit...

Tomàs, a més de lo que t'he dit, mentider...

Anònim ha dit...

del Gil Mobiliari ?

Anònim ha dit...

Pronto, en esta pantalla, la verdadera historia de BIG FLANAGAN i sus andanzas por Sant Julià!!!!

Anònim ha dit...

charly, els tipos com tu em deprimeixen

Anònim ha dit...

laura, deixa al charly, és eunuco!!!

Anònim ha dit...

charlye, no seràs mai el "violador de l'eixample"

Anònim ha dit...

Estem fent numeros,i siel toni no porta al tavi, lamontse capdevila,el gerard riegger,el moles,i la lady penelope de la cass,guanyara les eleccions per 22 vots

Anònim ha dit...

UNPs, qué passa? tant valents? tots callats? FORZZZA

Anònim ha dit...

olivera d'on? de Borges Blanques o de Jaén?

Anònim ha dit...

I want get back to you, Mister Ernest Santos.
On m'apelle Trinidad et j'habite à côté du Saloon Don Denis
Telef (+376)339003

Anònim ha dit...

saludos, ernesto que tengas muncha suerte

Anònim ha dit...

NEVER MAN THE BOOLLOCKS

Anònim ha dit...

Hi ha un minut de diferencia tota la tarda pels comentaris, mateix estil d'escriure = mateixa persona amargada/indesitjable multi-personalitats

Anònim ha dit...

observador mentider flanagan, mira que ets burro!. Dedica't a lo important i deixa les minúcies, que no serveixes per a detectiu, burro! (2 racions de burro, noi).

Anònim ha dit...

terence, ernesto (che), trinidad, anem a caçar UNPs aquesta nit, m'han dit que tenen reunió. A les 10h. a la seva seu

Anònim ha dit...

OBSERVADOR,ETS UN VOYEUR O SIMPLEMENT TREBALLES A CREDIT O ETS FUNCIONARI.NO S´EM AGUES ACUDIT MAI CONTROLAR LA GENT QUAN XERRE.VIGILA LA TEVA DONA,IGUAL TE UNA ORELLA ELECTRONICA

Anònim ha dit...

laura 19:16 ; a credit o al Crèdit ?

Anònim ha dit...

19:15 , no teniu ni un 0,01% d'hombria per a fer-ho fora del bloc..

Anònim ha dit...

Hola bona tarda a tothom!, només vull dir que sembla mentida que entre andorrans us les estigueu "tirant" d'aquesta manera, haurie de reflexionar tots junts i unir l'energia per atacar i fotre fora als mals governants que malhauradament tenim al país. No sigui que gràcies a això tornem a tenir els governants que es diu que cada poble es mereix.
Salutacions a tothom.

Anònim ha dit...

20:42, io soi purtugués, carallo

Anònim ha dit...

jata

Anònim ha dit...

20:42 , completament amb tu

Anònim ha dit...

TORN DE PARAULA

Enric VIII, preparat per tenir fins a deu esposes

(Que bé que s'ho muntaven alguns..) XXxDddd :)

Anònim ha dit...

COSES QUE PASSEN

L'èxit no és ser llegit sinó ser cregut
• En el món de la comunicació algunes tendències són disgregar més que unir

(A tu Josep Anton Rossell del Periòdic ni una cosa ni l'altra)

Anònim ha dit...

ACORDS ELECTORALS

El PLA i el CDA, junts en una candidatura a la capital

López va destacar que l'acord "és la culminació d'un any de converses" i es va mostrar convençut que l'electorat centrista entendrà el pacte.

(L'electorat "entèn" perfectament que aquesta parafarnalia i engany venen de no dissoldre el Consell General a canvi de les assegurances del Cosan i que el Espot sigui ambaixador..)

Anònim ha dit...

RESIDENTS

Moreno dirigirà les idees del PSOE per als emigrants
• El nomenament va ser confirmat en una reunió de la comissió executiva de la federació

• Francisco Ruiz i Carmen Madrid l'acompanyaran en la redacció del programa


(Al titular hi faltaria : "..per als emigrants i el PS andorrà")

Anònim ha dit...

AJUDES A L'HABITATGE

L'USdA vol que el Govern deixi de "donar almoina"

(No es almoina el que dona habitatge de Govern per ajudar als lloguers, El que fan es GARANTIR el pagament del rebut als propietaris lladres que escanyen a les families que hi viuen..)

Anònim ha dit...

ACCIÓ CONJUNTA AMB EL COMÚ D'ANDORRA LA VELLA

Els comerciants volen dinamitzar el comerç

(El comerç o el...Pyrenees..??)

Anònim ha dit...

ANDORRA LA VELLA

El pla d’urbanisme preveu la construcció de 556 habitatges als pàrquings del Fener
També desapareix l’aparcament de Tobira i el del Parc Central es convertirà en edificis, amb 1.436 pisos

(Això de les moratories mai ha estat clar, total es retrassar un projecte urbanistic un temps per despres construir per cobrar més car..)

Anònim ha dit...

El vicepresident del Grup Liberal, Jaume Serra, va qualificar ahir de "fal.làcia" que s'hagi qualificat de "peatges a l'ombra" el fet que el Govern vulgui pagar a terminis diverses infraestructures: "Si Andorra té un pressupost de 400 milions i una bona obra en costa 200; si no es fa així, l'única solució seria no fer l'obra".

(Fal.làcia i ESTAFA ROBATORI nacional!, si una obra costa 200 es que la meitat us l'heu repartit els liberals en comissions de licitació amb els vostres a miguets o els socis estrangers.
I voler pagar a "terminis" es per donar dinerets al Crèdit Andorrà del Pintat!, al menys pareu ja de tractar-nos al poble de burros!!!!)

Anònim ha dit...

Bon dia trolls!!!

Anònim ha dit...

FELICITATS al Mateu per el seu cumpleanys!!!

Anònim ha dit...

sembla mentida,l´esglesia ja h perdut els feligresos,ningu s´en ha adonat del cambiasso(no el futbolista)que els hi hem parit el dia de meritxell a la missa oficial.El poder del bisbat ha passat a l´arquebisbat, aviat al cardenal, i despres el papa de roma.osti, l haurem de fer-li fer una visiteta a peis.

Anònim ha dit...

Si llegiu les declaracions del Conseller General de Barna Jauma Serra, que defensa lo "indefensable", amb la tribuna del Eusebi Nomen; us podreu adonar de lo ruc que es es primer i la EMINENCIA del segon

Anònim ha dit...

-----------------------------------
TRIBUNA

I ara... la cirurgia estètica financera!
Eusebi Nomen

• El nostre ministre de Finances va prometre que el pressupost nacional estaria equilibrat al final de la legislatura. No sé si ja estem al final de la legislatura (o no), però en tot cas passem a tenir superàvit. Tant s’hi val si després de posar una bateria d’impostos directes i indirectes, els ingressos no són prou elevats per igualar els pagaments. Ja se sap que si Mahoma no va a la muntanya, la muntanya anirà a Mahoma. I a manca d’ingressos, sempre es pot forçar l’equilibri pressupostari posposant els pagaments. Recordem que el pressupost nacional és un pressupost de caixa. Tan sols reflexa el que es cobra i el que es paga. No comptabilitza pas els actius i passius, com fa el balanç de les empreses.
Fracassades les dietes miracle per aprimar el dèficit amb nous impostos, acabat el pot del maquillatge pressupostari, han calgut els grans mitjans: la cirurgia estètica pressupostària! Passem a implantar els peatges encoberts per finançar les infraestructures a un termini prou llarg que permeti reduir els pagaments del pressupost d’enguany. Els nostres fills ho agrairan! Pa per avui...
També constatem una segona estratègia per tenir superàvit a Andorra: llegiu l’informe Standard & Poor’s! Sí, amics, resulta que segons S&P el superàvit més alt d’Europa el té Noruega (superàvit del 16,2% del PIB) gràcies als brutals ingressos dels hidrocarburs. En segon lloc se situa la poderosa Federació Russa amb un superàvit del 5,6%. I en tercer lloc Andorra amb un superàvit per al 2007 del 3,2% del PIB. És a dir, que el 2007 el Govern ha tingut un superàvit d’uns 70 milions d’euros. On són? Ens han robat la caixa? O és que algú dóna dades maquillades als inspectors d’S&P? O és que S&P ja no és el que era? Amb tanta cirurgia ens passarà com al pobre Michael Jackson, que ja no sap ni qui o què és.
Doncs si obrim la veda a la cirurgia estètica financera ens hi podríem posar de ple. Com si es tractés d’un d’aquells horrorosos programes de TV en els quals es posen pits, dents, cabells i el que calgui per deixar una persona tal com vol ser vista.
Som-hi! L’expert en estètica pressupostària ja ha eliminat les voluminoses i pesades cartutxeres del dèficit, tot inserint unes dosis de peatge encobert. I, a més, S&P ja està convençut que tenim superàvit. El tercer d’Europa!
Ara podríem procedir a deixar Andorra presentable davant dels ulls de l’OCDE per sortir de la llista negra dels tres països no cooperatius. L’operació és senzilla: s’agafa una còpia d’una de les famoses cartes de compromís per treballar plegats per establir convenis de doble imposició signades amb Espanya, França, Portugal i Luxemburg. Com que totes diuen el mateix, es pot agafar la primera que es trobi. Es talla el nom d’Espanya o del que sigui i s’hi posa OCDE i s’envia a París... i pràcticament ja som fora de la llista negra. L’OCDE no demana un compromís gaire diferent del pres amb aquests països. Una operació senzilla.
Ara podríem procedir a deixar Andorra presentable per signar convenis de doble imposició, fins i tot amb Espanya, i sortir de la llista de paradisos fiscals sense canviar res del que ja estem fent a Andorra. Els sorprendrà constatar la senzillesa d’aquesta operació:
–En primer lloc, ens exigeixen que les empreses andorranes tinguin una pressió fiscal similar. Doncs, tan sols cal fer una llei que digui que les societats andorranes, i les persones físiques fent una activitat empresarial, pagaran un 20% d’impostos (o la taxa que vulgui posar-hi) i que durant 10 o 20 anys aquests impostos es cobraran per la via de mòduls i altres indicadors indirectes. I que s’utilitzaran els mateixos mòduls i indicadors que ara hi ha en lloc de cobrar l’ISI, IMI... i fins i tot posem dins del sac l’impost directe sobre plusvàlues. És clar que tots aquests impostos s’eliminarien simultàniament. De forma que se seguiria pagant el mateix que ara, però en concepte d’impost de societats i de rendes empresarials de les empreses personals. I ja tenim una cosa arreglada.
–En segon lloc cal que les persones físiques paguin un IRPF similar al d’Europa. Ja hem constatat com guarnir l’IRPF derivat d’activitats empresarials personals. Ara simplement ens caldria fer una llei que digui que a Andorra totes les rendes salarials tributaran amb un IRPF del 18%. Al mateix temps traiem l’obligació de cotitzar el 18% a la CASS, i la CASS passa a cobrar del Govern directament. De forma que es pagaria el mateix que fins ara i la CASS ingressaria el mateix. Tot seguiria igual, però amb una mica de gràcia ja tenim una altra cosa guarnida.
–En tercer lloc cal establir un mecanisme d’intercanvi de dades. Mecanisme que pot seguir el nou model suís. Model que en tot cas haurem d’aplicar tard o d’hora. Avui en dia Andorra ja fa prou intercanvi de dades, comparat amb les obligacions del model suís, i per tant podem assumir aquest model a mitjà termini si treballem una mica... com ja hem comentat repetidament.
–I, finalment, per establir un conveni per evitar la doble imposició, el primer que cal és que existeixi doble imposició. És a dir, que a Andorra existeixi tributació per obligació real sobre els guanys que els estrangers obtenen a Andorra, com ja hem tractat repetidament. Fem una llei de tributació per obligació real, com tenen tots els països del món, i el problema està solucionat.
I ja podem presentar Andorra davant de la societat internacional, ja compleix els cànons de bellesa fiscal i tributària! Festa grossa! A signar convenis!
Festes a part, i tornant a la realitat immediata, considero extremament perillosa la combinació del paquet de lleis econòmiques i experiments com ara el d’introduir el pagament de les infraestructures per la via del peatge encobert. M’explico.
Imaginem que s’aprovin aquestes lleis i s’obre la inversió estrangera. Notícia excel·lent per a les empreses constructores i les financeres estrangeres! Especialment per a les que es dediquin a fer obra pública pagada amb l’esquema dels peatges encoberts. Per fer aquestes operacions és fonamental ser molt gran per gaudir de les economies d’escala i de les capacitats financeres dels grans grups d’obra pública, com, per exemple, els d’Espanya i França. I un cop aprovades les lleis econòmiques, es podran instal·lar a Andorra sense ni fer una UTE, ni tenir soci local, ni prestanoms, ni complexos serveis legals, ni necessitaran la col·laboració d’entitats financeres andorranes. Aleshores Andorra deixarà de ser un paradís fiscal per passar a ser una comèdia fiscal, ja que les grans constructores estrangeres es podran establir al cent per cent a Andorra, competir per economies d’escala amb els constructors locals, podran oferir productes financers com ara el peatge encobert –emportant-se el negoci financer de les obres a Andorra–, i a sobre no pagar ni un euro a Andorra pels beneficis repatriats. I per acabar d’arrodonir-ho, la casa mare a Espanya o França pagarà a la seva hisenda tots els impostos corresponents als beneficis obtinguts a Andorra. I amb aquests diners podran fer un bocí de les infraestructures a Espanya o a França. Fantàstic!
-----------------------------------

Anònim ha dit...

hey,k passa,on es la gent avui

Anònim ha dit...

Aquest article del Eusebi Nomen es una prova més de que els Liberals haurien de tenir una mica de vergonya i avançar les eleccions, INUTILS!!!!

Anònim ha dit...

Algu ha vist la nova programació de ATV?, quina vergonya, el cap de programes no té capacitat, l'Osorio sap lo que es fa a la tele?
foteu-los a fora, per inutils, ja.

Anònim ha dit...

Hola Unp!, podrieu posicionar-vos sobre l'article del Eusebi Nomen al Diari d'Andorra?

Anònim ha dit...

22:18 , la mà executora del Pintat (contracte blindat estranger-Besson), ha tingut ordres de censurar entre altres coses la taula de redacció que era lo unic democràtic que miraven a part de que sempre sortien els mateixos.. , a aprtir d'aqui ens ho podem espera tot de la RTVA

Anònim ha dit...

22:28 , la UNP encara no ha obert la caixa dels trons ni s'ha mullat en res. Suposo que encara no és el moment, voler publicar pas per pas tot el que fan crec ha estat un error de novells amb bones intencions, però temps al temps i ani'm

«El més antic ‹Més antic   1 – 200 de 302   Més nou› El més recent»